A koronavírus-járvány alatt jelentősen nőtt a macskák és kutyák iránti érdeklődés, és ez a tendencia a pandémia enyhülésével sem csökkent. Ezzel szemben a gyermekvállalás aránya folyamatosan csökken.
A húszas éveik elején járó fiatal felnőttek számára nem elsődleges a lakásvásárlás, a házasság vagy a gyermeknevelés. Úgy tűnik, hogy a Z generáció – azaz az 1997 és 2012 között született fiatalok – számára a négylábú kedvencek jelentik azt a köteléket, amellyel hosszú távon is el tudnak köteleződni. Az állattartás népszerűségének oka részben az lehet, hogy ezek a költségek jelentősen alacsonyabbak, mint a hagyományos életút állomásainak finanszírozása.
A Z generáció tagjai gyakran hamarabb választanak háziállatot, mint az előző generációk. Ennek oka lehet, hogy náluk későbbre tolódik a családalapítás vagy saját otthon megvásárlása. Ezért a figyelmüket és energiájukat a kisállatokra fordítják, különösen a városi környezetben élők.
A járvány miatti lezárások és a home office munkavégzés elterjedése erőteljesen megnövelte a kisállatok iránti keresletet. A pandémia kezdete óta az állattartók száma 10 százalékkal bővült.
„De nem csak a Covid-19 járvány okozta ezt a változást, mivel az érdeklődés máig fennáll. Számos kutyát és macskát fogadnak örökbe, és sokan döntenek a második háziállat mellett is.”
Ez a trend részben annak köszönhető, hogy a távmunka lehetővé teszi az emberek számára, hogy ebédidőben is gondoskodjanak kedvenceikről.
A 16-24 éves brit fiatalok körében minden ötödik ember vállalt be egy kisállatot a pandémia kezdete óta. Ez az arány nagyjából megegyezik a 25-34 éves korcsoportban tapasztalhatóval. Ezzel egyidejűleg a házasságkötési hajlandóság is csökkent az Egyesült Királyságban, ahol 2021-ben a legkevesebben mondják ki az igent a 25 és 35 év közötti korosztályban.