Az angolok megtanították a világot borotválkozni. A borotválkozás benne van a brit DNS-ben. A 2023-as legjobb borotválkozáshoz azonban előfordulhat, hogy több mint kétszáz évet kell visszamennie az időben.
1805-ben alapították, a trafalgari csata idején, Londonban Truefitt & Hill a világ legrégebbi fodrászatát. Kétszáz éve kínál luxus krémeket, testre szabott ápolási segédeszközöket és férfi piperecikkeket. John Wayne nagy rajongója volt, akárcsak Frank Sinatra és Phillip herceg, Edinburgh hercege.
A cég alapítója, William Francis Truefitt, fodrásznak nevezte magát a brit királyi udvarban. Cége első királyi parancsát George 111-es számú királytól kapta. 1911-ben Edwin Hill fodrászüzletet hozott létre a londoni Old Bond Streeten, a királyi negyedek közelében. A HPTruefitt 1935-ben költözött oda. A többi Truefitt üzlet 1941-ben egyesült. A jelenlegi székhely, a St James’s Street 71. 1994-re nyúlik vissza. Jelenleg Torontóban, Pekingben, Canberrában, Indiában, Nepálban, Srí Lankán, Bhutánban, Mianmarban és Vietnamban találhatók üzletek.
A történelmi fodrászat továbbra is kínál szakállolajat és bajuszviaszt méhviaszból, shea vajból, kukui dióból, avokádóból, napraforgóból és aloe verából. A Master Barbers a tökéletes ápolási élményt kínálja, egy 60 perces (130 GBP/165 USD) kényeztetést, amely magában foglalja a fodrászatot és a sampont, a hagyományos forró törölközőt és az egyenes borotva nedves borotválkozást. A 30 perces szakáll és bajusz 40 GBP/50 dollár körüli áron kapható.
A Truefitt & Hill palackozott brit történelmet kínál.
A West Indian Limes volt az első citrusos illat és virágos fougere. Eredetileg császári csokornak hívták, de kifejezetten Viktória királynő számára készült 1876-ban, amikor India császárnője lett. A Freshman Cologne az egyik legrégebbi készítmény. A Grafton borotválkozás előtti olajok, egyedi borotvakrémek, borotválkozás utáni balzsamok és Eau du Cologne termékcsalád a HMS Grafton csatahajókról kapta a nevét. Apsley (grapefruit, citrom és bors) megemlékezik Wellington első hercegéről.
A Truefitt & Hill két évszázada gondoskodik az urakról, csakúgy, mint egy másik londoni luxusintézmény, a Trumper’s – a férfiak bőrápolási beszállítója.
Egy fiatalabb cég a Daimon Barber, amely etikus eredetű, tudományosan vezérelt, luxus, imázst emelő ápoló termékeket kínál, amelyek az egyéniséget képviselik. Ezek közé tartozik a szakáll és a borotválkozás utáni balzsam és a Honeybee komplexet tartalmazó borotválkozó krém.
Az otthoni ápolás kolosszális üzlet. Sok kutatás foglalkozik a férfiak arcával, állával, állkapcsával, torkával és az orr alatti területtel. A borotválkozás milliárd dolláros franchise lett.
Naponta 80 fogyasztó keresi fel a Proctor & Gamble Reading létesítményét az Egyesült Királyságban. Kétirányú tükrökön keresztül figyelik őket, miközben különböző borotválkozási koncepciókat próbálnak ki, hogy visszajelzést kapjanak változó borotválkozási szokásairól.
És miért becézik magukat.
A bece szó feltehetően King Camp Gillette asszisztensének, William Nickersonnak a nevéből származik, aki 1901-ben szabadalmat nyújtott be a biztonsági borotva egy új változatára. Jacob Schnik szabadalmaztatott egy korai borotvát is.
Arany- és rézborotvákat találtak az egyiptomi sírokban a Kr.e. 4. évezred óta. A babarcú római történész, Livius arról számolt be, hogy a borotvát az ókori Rómában az ie 6. században Lucius Tarquinius Priacus király vezette be.
Az Egyesült Királyságban található Yorkshire azonban civilizációt hozott a férfiak arcára. Az első modern egyenes borotva díszített nyelekkel és üreges csiszolt pengékkel Sheffieldben készült. Benjamin Huntsman 1740-ben készítette el az első kiváló minőségű keményre polírozott acélt. A németországi Solingenben haladt a férfiápolás.
Az első biztonsági borotvát Franciaországban találták fel, Jean-Jacques Perret 1762-ben. A Kampfe fivérek finomították munkásságát.
John F. O’Rourke 1898-ban találta fel az első elektromos borotvát. Az elektromos borotvagépek ipari gyártását 1937-ben kezdte meg az amerikai Remington Rand cég, majd két évvel később a holland Philips cég elektromos borotvagépeket kezdett el gyártani.
1960-ban megjelentek a Wilkinson újrafelhasználható rozsdamentes acél pengéi, csökkentve ezzel a biztonsági borotva borotválkozás költségeit. Aztán jött a high-tech borotválkozás.
Sokak számára a legmodernebb borotva egy Bolin-Webb.
A Derrick Webb és Marina Bolin által 2011-ben alapított luxus brit márka célja, hogy a kiváló tervezésen keresztül megfelelően kigondolt és törekvő ápolási termékeket hozzon a férfiaknak.
Eredetileg geográfus, alapítója Derrick, műszaki újságíró lett Londonban. Miután Londonban és Oslóban dolgozott, gyártásra váltott, és egy jelentős nemzetközi fémipari vállalathoz csatlakozott. Feladatai a stratégiai tervezésre, az értékesítésre és marketingre, az üzemeltetésre és az általános menedzsmentre terjedtek ki. Sokat utazott, és a bőr alá került, bárhová is ment. Tanulmányozta a férfiak arcának topográfiáját, és mérnöki szempontból megszállottja lett epidermális felületeiknek.
Derrick azt mondta: Termékeink törekvőek, modernek, előadók és jellegzetesek. Keveset gondoltak a látványra, a borotválkozás élvezetére vagy a modern dizájnra. Az volt az ötletem, hogy az autók világából származó formatervezési jegyeket használok, és ezeket alkalmazzam a borotválkozásban: forma, szín és anyagok. Így jött létre az eredeti R1 borotva Gillette Mach3 pengével.”
Elmondta, hogy a színjelzéseket többek között olyan luxusautó-gyártóktól veszik, mint az Aston Martin, a Lamborghini és a Porsche. Ezeket a fogantyúinkhoz igazítjuk, hogy egy olyan termékre szűkítsük le, amelyre büszkék vagyunk. A különböző színeinkhez választott elnevezések is az autók világából származnak, de nem mindig. Például az R1 Blue 3000 név az Austin Healy 3000-ből származik, míg az R1 Ferrara Yellow a Lamborghini márka otthonára utal. Az R1 Chrome füstölt króm felülettel és hozzáillő állvánnyal az anyagok és a dizájn feltűnő és férfias alkalmazása.
A luxus Prestige termékcsalád dizájner borotvák kollekciója füstölt krómból és 24 karátos aranyból áll. Tökéletesek azok számára, akik szeretnék megünnepelni a kortárs dizájnt és saját sikereiket, mielőtt reggel munkába indulnának.