A TikTok elindított egy programot a mesterséges intelligenciával létrehozott, a platformon kívül előállított tartalmak automatikus címkézésére.
Csütörtökön kiadott közleményében a TikTok közölte, hogy a Coalition for Content Provenance and Authenticity (C2PA) partnerségével kibővíti az automatikus címkézést, amely már működik a saját mesterségesintelligencia-generáló eszközeivel létrehozott tartalmak esetében, és más forrásokból származó tartalmakat is tartalmaz.
A TikTok szerint ez „az első videómegosztó platform”, amely megvalósítja a C2PA „Content Credentials” technológiáját, amely metaadatokat csatol a tartalomhoz, amelyet a platform az AI által generált tartalom azonosítására és címkézésére használhat.
Csütörtökön kezdte el használni a technológiát a platformra feltöltött képek és videók azonosítására, és „hamarosan” elérhető lesz a csak audio tartalomra is.
„Az AI hihetetlen kreatív lehetőségeket tesz lehetővé, de megzavarhatja vagy félrevezetheti a nézőket, ha nem tudják, hogy a tartalom mesterséges intelligenciával készült. A címkézés segít egyértelművé tenni ezt a kontextust” – mondta a TikTok.
A TikTok azt mondta, hogy szándékosan fejlesztették ki az AI-címkéket, hogy ne zavarják meg a felhasználókat. A platform azt is közölte, hogy szakértőkkel együttműködve dolgozott ki egy médiaműveltségi kampányt, amely segít a felhasználóknak azonosítani és kritikusan gondolkodni az AI-tartalomról és a félretájékoztatásról.
„Annak érdekében, hogy segítsünk közösségünknek eligazodni az AIGC-ben és a félretájékoztatásban online, új médiaműveltségi forrásokat is elindítunk, amelyeket szakértők, köztük a MediaWise és a WITNESS útmutatásai alapján fejlesztettünk ki” – áll a TikTok közleményében.
A TikTok az év elején csatlakozott 20 másik technológiai vállalathoz, amelyek elkötelezték magukat a mesterséges intelligencia által generált félretájékoztatás elleni küzdelem mellett a 2024-es választási ciklus során. A TikTok a Microsoft, a Meta, a Google és az Amazon mellett csatlakozott a Content Authenticity Initiative kezdeményezéshez.
Áprilisban a Meta beleegyezett abba, hogy több olyan tartalmat jelöljön meg, amelyet mesterséges intelligencia manipulál vagy hozott létre, miután saját felügyelőbizottsága panaszkodott, hogy a kezdeti szabályok túlságosan korlátozóak voltak.