A McDonald’s Coca-Cola-t régóta a legjobb üdítőitalként tartják számon más gyorséttermekhez és éttermekhez képest, de most tudományos oka van ennek.
Abby Thiel, egy élelmiszerkutató elmagyarázta, hogy az ízletes íz, az extra buborékok és a kiváló íz mind a szénsavas italok lánc általi kezeléséből fakad.
A lánc megszűri a vizet, amely eltávolítja a klórt és más vegyszereket, hogy jobb ízt adjon, és a Coca-Cola szirupot rozsdamentes acél hordószerű edényben tárolja, amely szabályozza a hőmérsékletet és szénsavasan tartja az italt.
A McDonald’s azt is állítja, hogy szélesebb szívószálai teljes mértékben felfedik az ügyfelek ízlelőbimbóit a kólának.
A McDonald’s szűrt vizet és hidegebb hőmérsékletet használ, hogy a vásárlók által megszeretett extra édes és pezsgő ízt adja. Az étterem 1955-ben, egy évvel azután, hogy franchise lett, a Coca-Cola partnere lett.
A McDonald’s a kólában használt szirupot rozsdamentes acél tartályban szállítja, amely megakadályozza, hogy elveszítse szénsavasságát, és megakadályozza a hőmérséklet ingadozását, ami hozzájárul a kiváló ízhez.
A McDonald’s-látogatók évek óta keresik az online fórumokat azzal kapcsolatban, hogy a kóla íze jobb, mint más létesítményekben, és egyesek azt állítják, hogy „sokkal frissítőbb íze van, mint a palackozott kólának”.
A McDonald’s állítólag elérte a tökéletes négylépéses receptet, hogy olyan fenséges Coca-Colát kínáljon, amely a vásárlókat árasztja annak minőségéről és ízéről.
A szódát jellemzően műanyag zacskókban tárolják, amelyeket kartondobozban tárolnak, és amikor az egyik zacskóból kifogy a szirup, egy tömlőt lecsavarnak, és visszahelyezik egy műanyag kupakra egy új szódazsákban.
A McDonald’s, hogy jobb ízt adjon a kólának, letér a kitaposott útról, és üdítőit rozsdamentes acéltartályokban szállítják, amelyekben 80 gallon szirup fér el.
A rozsdamentes acél tartályoknak kettős célja van, hogy fenntartsák a hőmérsékletet, hogy ne ingadozzon, és korlátozzák a fényterhelést.
A tartály CO2-t is tárol – ez szabályozza a szénsavasodás mértékét -, így megakadályozza, hogy az üdítő elveszítse buborékait.
„Minden szénsavas termék, amelyet tartályban tartanak, fokozatosan elveszíti a szénsavtartalmát” – mondta Thiel a Parade-nek hozzátéve: „Ez azt jelenti, hogy a McDonald’s a helyszínen és közvetlenül az elfogyasztása előtt szénsavasítja a kólát.”
A legtöbb szódaszirup-csomagolást vízzel keverik egy rész sziruptól három és hat rész vízig, ami jéggel kombinálva felhígítja az ízt.
Mivel a McDonald’s a helyszínen adja hozzá a szénsavasodást, ez azt jelenti, hogy az íze nem lesz vizes, ha túl sok jeget kapsz.
A tartályok a szirupot is hűtve tartják szigetelt csövek segítségével, amelyek összekötik a folyadékot a szódaszökőkúttal, amely nem engedi a szénsavasodást.
2021-ben a McDonald’s röviden elismerte, hogy a kóla íze jobb, mint más létesítményekben, mert hidegebb szinten tartja a szódát, és szűrt vizet használ, amely eltávolítja az összes klórt és minden mást, ami ronthatja az ízt.
Az üdítőital-gyártók általában saját vízszolgáltatóval vagy szűrőrendszerrel rendelkeznek a víz minőségének javítása érdekében” – mondta Thiel a Parade-nek.
„Leggyakrabban a klórt eltávolítják, mivel ez „fertőtlenítő” ízt eredményezhet, a víz keménységét módosítják, mivel ez befolyásolja az ital savasságát, és a vasat eltávolítják, hogy korlátozzák a szín- és ízhibákat” – folytatta.
E kezelés nélkül a végeredmény egy olyan kóla, amelynek mellékízei és aromái vannak az alacsony minőségű, inkonzisztens víz miatt.
A McDonald’s azt is elmondta, hogy a szívószál befolyásolja az ízt, mert szélesebb, így a kóla minden ízlelőbimbóját elérheti.
A Coca-Cola különleges kapcsolatot ápol a McDonald’s-szal 1955 óta, amikor az akkori tulajdonos Ray Croc találkozott Waddy Pratttal, aki az üdítőital-gyártó cég üdítő részlegét vezette.
„Ez a két vállalat segítette egymást a növekedésben és a terjeszkedésben az egész világon” – mondta Dick Starmann, aki közel állt Crochoz 2014-ben a The New York Timesnak.
„A másik nélkül egyik sem lenne olyan, amilyen ma” – tette hozzá.