A női vállalkozók száma emelkedik. Mivel egyre több nő indít vállalkozást, elengedhetetlen tudni, mi kell a sikerhez ezen a területen. A női vállalkozóknak gyakran más kihívásokkal kell szembenézniük, mint férfi társaiknak a társadalmi elvárások és normák miatt, amelyekkel szembe kell nézniük. Ebben a blogbejegyzésben tíz tippet tárgyalunk azon női vállalkozóknak, akik szeretnék elindítani vállalkozásukat!
Egy női vállalkozó jellemzői.
A nők számos okból indítanak vállalkozást. Fontos tudni, hogy bár néhány női vállalkozó azért alapít céget, mert van ötlete és innovációs vágya, ez nem minden esetben igaz. Egyes nők kényszerből válnak cégtulajdonossá, anyagi nehézségek vagy egyéb lehetőségek hiánya miatt.
A nők azután is dönthetnek úgy, hogy elindítják vállalkozásukat, miután elbocsátják őket egy munkahelyről, vagy nehezen találnak munkát, miután évekig otthon maradt anyákként nevelik gyermekeiket, külső segítség nélkül.
A siker jellemzői:
Függetlenül attól, hogy miért indítja el saját vállalkozását, a sikerhez konkrét tulajdonságokra van szüksége! Ezek tartalmazzák:
Erős munkamorál – Korán kell megjelennie, későn kell maradnia, mindig túl kell lépnie azon, amit elvárnak tőled, és soha ne keressen kifogásokat a határidők be nem tartása miatt. Magabiztosság – Magabiztosan kell tudnia beszélni cége szolgáltatásairól vagy termékeiről, anélkül, hogy túlzásnak tűnne. Kreativitás – A nagyszerű ötletek, amelyek innovatív megoldásokhoz vezetnek, az, ami megkülönbözteti vállalkozását a többiektől! Szervezet – Erősen szervezettnek kell lennie ahhoz, hogy mindent kezelni tudjon, ami egy vállalkozás vezetésével jár. Kockázatvállalás – Hajlandónak kell lennie kockázatot vállalni, hogy növelje vállalkozását.
Néhány nagyszerű példa a női vállalkozókra a múltban, például:
Elizabeth Arden: olyan szépségápolási termékcsaládot hozott létre, amely világszerte eljutott a hollywoodi díszletekbe és luxus szállodai szobákba. Ő volt az egyik első ember, aki hírességek ajánlásait használta vállalkozása népszerűsítésére! Oprah Winfrey: a nashville-i WLAC-TV műsorvezetőjeként dolgozott a tévében egy talkshow ötlete is az övé volt. Miután elbocsátották erről a munkáról, Baltimore-ba költözött, ahol helyi hírműsorokat vezetett, mielőtt elindította volna az Oprah Winfrey Show-t. Ez lett az egyik legsikeresebb tévéműsor! Sara Blakely: eladóként háztól-házig faxokat árult, és az az ötlete támadt, hogy készítsen „láb nélküli” harisnyanadrágot! Ezt az új terméket Spanx-nak nevezte, és a történelem egyik legfiatalabb női milliárdosává vált.
Lehet vitatkozni amellett, hogy számos oka van annak, hogy a női vállalkozók nehezen boldogulnak a mai üzleti világban. A fenti példák azonban azt mutatják, hogy a nők ugyanolyan sikereket érhetnek el, mint a férfiak, ha keményen dolgoznak és kreatív ötleteik vannak!
Most, hogy megvitattunk néhány jellemzőt, amelyek szükségesek ahhoz, hogy női vállalkozók legyenek, beszéljünk a leggyakoribb kihívásokról, amelyekkel Ön szembesülhet.
A női vállalkozók előtt álló kihívások.
Fontos tudni, hogy bár a női vállalkozók sok kihívással néznek szembe, ez nem jelenti azt, hogy a nők ne lehetnek sikeresek.
Íme a három leggyakoribb kihívás, amellyel a női vállalkozók szembesülnek:
Pénzügyi támogatás hiánya: A nők gyakran nehezen tudják felkelteni a vállalkozók számára induló alapokat biztosító kockázati tőkések és angyalbefektetők figyelmét.
Emellett kihívásokkal is szembesülnek, amikor üzleti hiteleket keresnek a bankoktól, mivel a legtöbb hitelügyintéző férfi! Segítség más nőktől: A férfiak által uralt iparágban nehéz lehet más női szakemberek segítségét kérni.
Emellett számos üzleti kapcsolatépítő eseményen és konferencián főleg férfi vállalkozók vesznek részt, akik talán észre sem veszik, hogy ott vagy! Mentorok hiánya: Sok sikeres női vállalkozó van a mai üzleti világban. Azonban gyakran nincs idejük női vállalkozók mentorálására, mert túl elfoglaltak a vállalkozásuk vezetésével!
A női vállalkozók előtt álló gyakori kihívások ellenére is leküzdheti őket, ha a sikerre összpontosít, és soha nem adja fel!
Kezdjek vállalkozást?
Most, hogy megismerte a női vállalkozók előtt álló kihívásokat, nagyon fontos eldönteni, hogy a vállalkozás elindítása és a vállalkozóvá válás megfelelő-e az Ön számára.
Íme néhány kérdés, amelyet fel kell tennie magának, hogy megtalálja a választ:
Biztos vagy benne, hogy az ötleted megoldja a problémákat?
Ha az emberek nem képesek megérteni, hogy az Ön terméke/szolgáltatása hogyan javíthatja az életüket valamilyen módon – akkor ne kezdje el! Ezen túlmenően, ha már más cégek is foglalkoznak ugyanazon probléma megoldásával hasonló termékekkel/szolgáltatásokkal, ez azt jelentheti, hogy nincs elég kereslet a piacon, és érdemesebb máshol keresni.
Könnyen megértik az emberek az ötleteit, amikor hallgatják vagy olvassák őket?
Ez elengedhetetlen tényező, ha Ön kiváló előadó, és az emberek szívesen hallgatják, amit mond. Ráadásul, ha írásos munkáját a szakterület más szakemberei publikálják vagy minőséginek ismerik el – ez azt mutatja, hogy mások értékelik az Ön véleményét!
Képes hosszú órákat dolgozni anélkül, hogy elfáradna és elveszítené a motivációját?
Mindig felvehet alkalmazottakat, hogy segítsenek a feladatok, például az ügyfélszolgálat kezelésében. Azonban sok olyan feladat van, ahol egyszerűen hatékonyabb, ha saját kezűleg csinálja meg a dolgokat, mert senki másnak nincs annyi ismerete a vállalkozásodról, mint Önnek!
Mások kreatívnak, szervezettnek és kockázatvállalónak tartanak az összetett problémák megoldása során?
Ez egy másik kulcsfontosságú tényező, ha jól tudsz tervet összeállítani, és másokat is felkelteni az ötleteid miatt. Ezen túlmenően, ha az emberek azt látják, hogy nyugodtan kockáztatsz céljaid elérése érdekében, akkor ez azt mutatja, hogy több van, mint ami látszik, amit tehetsz!
Ha a legtöbb válasz igen, akkor vállalkozásalapítás megfelelő lehet az Ön számára! Gratulálunk!
Készüljön fel arra, hogy vállalkozóként sikeres legyen.
A vállalkozás elindítása előtt az egyik legfontosabb tennivaló, hogy felkészülj a sikerre!
Íme néhány tipp, amelyek segíthetnek az indulásban:
Írjon egy listát az összes felelősségről és arról, hogy mennyi időt vesz igénybe, valamint azt, hogy van-e mód automatizálására vagy kiszervezésére. Ezen kívül mindig keresd a lehetőségeket a feladatok jobb/gyorsabb elvégzésére, hogy több szabadidőd legyen az időbeosztásodban! Vegyen részt tanfolyamokon olyan témákban, mint például a marketing, a számvitel stb. Ez alapvető ismereteket ad, és megkönnyíti az ezekre a területekre szakosodott alkalmazottak keresését.
Azt is lehetővé teszi más szakemberek számára, hogy lássák, komolyan gondolja, hogy mindenre fel kell készülnie, ami az útjába kerül.
Lépjen kapcsolatba más vállalkozókkal és szakemberekkel azon a területen, amely iránt szenvedélyes! Ez egy kiváló lehetőség arra, hogy olyan emberektől tanuljunk, akik évek óta ezt csinálják, mert tudják, mi működik és mi az, ami kudarcot vallott vállalkozásalapításkor.
Legyen mindig nyitott a visszajelzésekre, mint például az építő kritika vagy mások által készségeinek fejlesztésére tett javaslatok – ami segít a bizalom kiépítésében a potenciális ügyfelek, alkalmazottak stb. között. Ezenkívül ne hagyja, hogy a negatív megjegyzések cserbenhagyjanak, mert mindig lesz valaki, aki keresi a módját, hogy a tiédhez hasonló vállalkozásokat buktassa!
Ha hajlandó elkötelezni magát a siker mellett, akkor lehetséges, hogy egy vállalkozás beindítása a megfelelő számodra!
Kockázatok és előnyök.
Vállalkozás indításakor az egyik legjelentősebb kockázat az, ha időt és pénzt fektet be valamibe, ami esetleg nem működik. Ezenkívül a saját cégének működtetése mindig kockázatot rejt magában – például jogi csatározással vagy igényes ügyfelekkel/ügyfelekkel való kapcsolattartással!
Azonban annak ellenére, hogy a vállalkozói létnek rengeteg lehetséges hátulütője van, számos előnye is van:
Legyen a saját főnöke, és irányítson mindent, ami egy vállalkozáson belül történik. Önmagában rendkívül kifizetődő lehet, ha megkapjuk a lehetőséget, hogy a semmiből építsünk valamit! Ezen túlmenően nagyobb rugalmasságot biztosít a feladatok elvégzéséhez a nap bármely szakában anélkül, hogy engedélyt kérne mástól. Egy olyan csapat kialakítása, amely jól működik együtt, így mindenki felelősséggel tartozik tetteiért/feladataiért, megkönnyíti a kihívások leküzdését. Ez azt is lehetővé teszi az alkalmazottak számára, hogy úgy érezzék magukat, mintha egy család részei lennének, amelyben az érintett tagok kölcsönösen bíznak.
Ezzel együtt, ha a vállalkozás elindítása a kockázatok és a hasznok mérlegelése után is megfelelőnek tűnik, akkor hajrá!
5. rész: A folyamat elindítása.
Most, hogy többet megtudott arról, hogy mi kell egy vállalkozás elindításához, íme néhány tipp a cselekvéshez!
Kezdje egy ötlettel, és gondoljon valamire, amit korábban még nem csinált meg. Ezenkívül mindig kérdezze meg magát, hogy szükség van-e a termékre/szolgáltatásra, és hogy az emberek pénzt fognak-e fizetni érte – különösen manapság és korban, amikor a technológia megváltoztatta a dolgainkat!
Ismerje jól ügyfelét, mert ők irányítják az értékesítést bármely vállalaton belül. Mindig tartsa őket szem előtt, amikor új ötleteket vagy módszereket dolgoz ki a meglévők javítására. Szánjon időt arra, hogy kitalálja, hová fekteti be a pénzt (pl. berendezések, kellékek), és hogyan jöjjön be a bevétel (pl. termékek/szolgáltatások értékesítése). Ez megkönnyíti a pénzügyi előrejelzések készítését, mert mindennek ennek megfelelően kell összeadnia!
Keressen valakit, akinek van tapasztalata a startup iparágban, mivel tudja, mi működik és mi nem – ami azt jelenti, hogy tanácsokkal és útmutatásokkal segíthet az úton! Ezenkívül mindig ne feledje, hogy egy vállalkozás elindításához türelem kell, ezért ne csüggedjen, ha a dolgok nem haladnak olyan gyorsan, ahogy szeretné.
Ezeket a tippeket szem előtt tartva a vállalkozás elindításának zökkenőmentesnek kell lennie!
Megtakarítás az indítási költségekre.
Vállalkozás indításakor az egyik legjelentősebb kiadás a kezdeti befektetés, mivel előfordulhat, hogy felszerelést és kellékeket kell vásárolnia. Ezen kívül lehetősége van arra is, hogy alkalmazottakat vegyen fel, akik egy munkanapon keresztül segítik a futó feladatokat, ami azt jelenti, hogy több költséggel jár!
Vannak azonban módok arra, hogy pénzt takarítsunk meg a vállalkozás kezdeti szakaszában, például használt berendezések/kellékek vásárlásával vagy gyakornokok felvételével. Ezen kívül mindig kereshet kedvezményeket vagy ingyenes jutalmakat, amikor a vállalkozásához kapcsolódó szolgáltatásokra (pl. weboldal hosting) jelentkezik, hiszen sok cég kínál ilyet!
Végül ne feledje, hogy nem baj, ha nem talált ki azonnal mindent – csak összpontosítson arra, hogy mit kell tennie a kezdéshez, majd innentől lépésről lépésre tegye meg a dolgokat!
Kezdés a helyes módon.
Miután eldöntötte az ötletet, és rájött, hogyan lépjen tovább, eljön az idő, amikor azon dolgozol, hogy a megfelelő módon beindítsa vállalkozását!
Hozzon létre egy költségvetést – ez segít meghatározni, hogy milyen bevételre van szükség, és hogy vállalkozása egy adott időn belül tönkre tud-e menni.
Pénzügyi előrejelzések kidolgozása – ezek olyan becslések, amelyek tartalmazzák az összes költséget, bevételt/bevételt és haszonkulcsot a különböző szakaszokban (pl. az első évben), így felhasználhatók kölcsönök vagy más típusú finanszírozás igénylésekor, mivel a vállalkozásoknak általában fedezetre van szükségük ezek biztosításához.
Rendezze magát azáltal, hogy olyan mappákat hoz létre, amelyek az adókkal, engedélyekkel és egyéb releváns információkkal kapcsolatos fontos dokumentumokat tartalmazzák. Ügyeljen arra, hogy naprakész legyen pénzügyi adataival kapcsolatban a kiadások nyomon követésével és a havi kimutatások áttekintésével és még gyakrabban. Ha lehetséges, próbáljon meg egy Kft. vagy más típusú szervezeti struktúrát létrehozni, amely megvédi Önt és partnereit a kötelezettségektől, ha bármi baj történne az út során. Számos online forrás segíthet eldönteni, hogy melyik típusú struktúra lenne a legjobb vállalkozása számára.
Weboldal létrehozása – ez az első lépés afelé, hogy az ügyfelek/ügyfelek megtudják, mit akar elérni. Ezenkívül mindenképpen hozzon létre közösségi oldalakat (pl. Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest), hogy az emberek lájkolhassák és követhessék az összes frissítést! Amellett, hogy keressen más módokat az online marketingre (pl. Google Adwords). Kezdjen el blogírást írni – ez segít felhívni a figyelmet a vállalkozására, és tudatni fogja, hogy komolyan gondolja, amit csinál. Ezen kívül érdemes elkezdeni gyakran posztolni a közösségi médiában is, mivel az emberek szeretnek friss tartalmakat látni!
Hálózatépítés más vállalkozókkal és kisvállalkozásokkal (pl. csatlakozva egy inkubátorhoz), hogy tanácsot adjon az útról, és megosszák tapasztalataikat a vállalkozói pályájukról. Ne felejts el szánni egy kis időt a napodból magadra! Igen, ez fontos; mivel a vállalkozás vezetése megterhelő lehet, mindenképpen sétáljon vagy végezzen más pihentető tevékenységet legalább egyszer.
Végül mindig ne feledje, hogy az indulás nem könnyű, de ha a folyamat során motivált marad, akkor minden megéri, ha végre a tervek szerint alakulnak a dolgok.
Vállalkozásának marketingje.
Ahogy fentebb említettük, elengedhetetlen, hogy legyen webhelye vállalkozása számára, hogy az ügyfelek megtalálhassák Önt az interneten.
Azonban nem ez az egyetlen módja annak, hogy az emberek tudomást szerezzenek arról, hogy mit akar elérni. Sok más módszer is magában foglalja a hagyományosabb marketingformák (pl. nyomtatott hirdetések) használatát az újakkal együtt!
Vizsgálja meg, hogyan működnek a digitális marketingkampányok, és nézze meg, hogy van-e lehetőség a potenciális ügyfelek elérésére olyan közösségi média platformokon, mint a Facebook vagy a Twitter. Megpróbálhat feliratkozni a Google Adwords szolgáltatásra is, mivel ez lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy hirdetéseiket különböző keresőmotorokon és webhelyeken helyezzék el – ami azt jelenti, hogy összességében nagyobb az esélye annak, hogy többen látják őket!
Emellett ügyeljen arra is, hogy készítsen névjegykártyákat és egyéb marketinganyagokat (pl. szórólapokat) – ossza szét vagy küldje el postai úton, hogy minél többet megtudjon arról, hogy mit szeretne elérni!
Végül egy másik nagyszerű lehetőség, amikor a marketing szájról szájra történne! Mivel a legtöbb ügyfél olyan termékekről és szolgáltatásokról beszél, amelyek hasznosak voltak számukra, az elégedett ügyfelek pozitív értékeléseket terjeszteni hajlandóak minden olyan vállalkozás számára előnyt jelentenek, amely az online reklámozást keresi.
Mi van, ha a dolgok rosszul mennek?
Vállalkozás indításakor sokféle dolog elromolhat. Ne hagyja azonban, hogy ez túlságosan cserbenhagyja – csak ne feledje, hogy a hibák a tanulási folyamat részét képezik, és nem szabad személyesen venni.
Ha ezek a problémák felmerülnek, a lehető leggyorsabban kezelje őket, hogy minimalizálja a károkat, vagy megakadályozza annak megismétlődését!
Mindemellett mindig rendelkezésére áll a segítség minden vállalkozónak, aki saját vállalkozást szeretne indítani! Például egy Kft. vagy más szervezeti struktúra indítása megvédheti Önt a kötelezettségektől, ha bármi baj történne az út során.
Ha lehetséges, próbáljon meg olyan partnerrel (pl. házastárssal) menni, aki támogatni tud ebben az utazásban, mert ha legalább egy ember hisz abban, ami történik, az összességében kevésbé fogja érezni magát!
Vállalkozás indításakor fontos, hogy reális elvárásaid legyenek – ez azt jelenti, hogy ne számíts arra, hogy a dolgok könnyűek lesznek, vagy mindig a tervek szerint alakulnak. Ezenkívül a kudarcok kezelése elengedhetetlen ahhoz, hogy tanuljon belőlük, és haladjon a siker felé!
Végül maradj pozitív mindvégig. Rengeteg sikeres vállalkozó volt, akik számtalan kudarccal szembesültek az út során, de végül elszántságuknak és motivációjuknak köszönhetően sikerült megfordítaniuk a dolgokat!
Csak tartson ki, és tudja, hogy minden magától működni fog.
Vállalkozásának jövője
Ahogy vállalkozása növekedésnek indul, gondoskodnia kell arról, hogy a jövő fényes legyen.
Íme néhány tipp, hogyan érhet el sikereket vállalkozói útja következő fejezetében:
Olyan alkalmazottakat alkalmazzon, akik konkrét feladatokban és felelősségi körökben tudnak segíteni. Ez növeli a hatékonyságot, miközben több időt szabadít fel arra, hogy magas szintű döntésekre vagy stratégiákra összpontosítson. Lehetőség szerint használja az automatizált folyamatokat. A fontos dátumokra és mérföldkövekre emlékeztetők beállításával minden héten órákat takarítanak meg, így nincs szükség kézi adatbevitelre!
Használja ki a technológiát, amikor új termékek vagy szolgáltatások fejlesztéséről van szó. A piackutatási eszközök, például a Google Trends segítenek információt nyújtani arról, hogy az ügyfelek mit keresnek az interneten – ez hasznos információ az Ön vállalkozása számára.
Szánjon időt a folyamatos tanulásra és új készségek fejlesztésére. A jövő tervezése során győződjön meg arról, hogy van mód arra, hogy rögzítse ezeket az információkat! Számos különféle eszköz áll rendelkezésre attól függően, hogy milyen szoftvert vagy platformot szeretne használni (például Trello, Evernote, Google Docs). Alternatív megoldásként a csapatmunka szoftver, például a Basecamp lehetővé teszi több ember számára, hogy ötleteiket egyetlen dokumentumba vigyék be, ahol minden változás valós időben nyomon követhető! Próbáljon rugalmas és nyitott maradni az új ötletekre, mivel fogékonynak kell maradnia a gyors alkalmazkodásra, ha szükséges. Hibák történnek – használja őket arra, hogy tanuljon a tapasztalataiból, hogy ne kelljen megismétlődniük! Kérjen visszajelzést másoktól arról, hogyan javíthatja a jelenlegi folyamatokat vagy termékeket a jövőben. Ez segít abban, hogy mindenki ugyanazon az oldalon álljon a továbbiakban.
Ha ezekkel a tanácsokkal az öv alatt áll, semmi sem tarthat vissza attól, hogy folytassa vállalkozói útját! Az ég szab határt annak, amit legközelebb elérhetsz.
Következtetés.
A női vállalkozók az üzleti világ létfontosságú részét képezik. A cégalapítás során felmerülő kihívások eltérhetnek attól, amit a férfi vállalkozók tapasztalhatnak. Ennek ellenére nagyon sok olyan ígéretes női tulajdonú vállalkozás létezik, amelyek sikerre jutottak azáltal, hogy legyőzték azokat az akadályokat, amelyek másokat megállítanának a nyomukban.
Nagy bátorság kell ahhoz, hogy megtegyük az első lépést a vállalkozóvá válás felé. Útja során számos kihívással kell szembenéznie, de ha megvan Önben ez a késztetés és szenvedély az iránt, amit csinál, akkor semmi sem állíthatja meg!
Reméljük, hogy ez a tíz tipp segített némi betekintést nyújtani abba, hogy a női vállalkozók hogyan viszonyuljanak vállalkozásukhoz.